Δεν είναι η ζωή μέσα στην εκκλησία απρόσβλητη από διάφορες παράδοξες καταστάσεις ,συνομωσίες κτλ. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο <<φόβος>> του Τεκτονισμού πάντα ήταν ένα από τα υποτιθέμενα αγκάθια που απασχολούσε τους κραταιούς της εκκλησιαστικής εξουσίας φοβούμενοι την δυναμική του αλλά κυρίως την ευρύτητα του πνεύματος που διακρίνει τα μέλη της αδελφότητας αυτής.
Mariano Rampolla del Tindaro
Μια ιστορία που συγκλόνισε την Παπική εκκλησία αλλά είναι ξεχασμένη ή καλύτερα που κάποιοι εσκεμμένα προσπάθησαν να εξαφανίσουν από τα βιβλία της ιστορία είναι αυτή που αφορά την εκλογή του διαδόχου του Πάπα Λέοντα ΧIII. Λέγεται ότι ο επικρατέστερος για την διαδοχή ήταν ένας Καρδινάλιος ο οποίος ότι ήταν Ελευθεροτέκτονας . Βέβαια το Βατικανό προσπαθεί απεμπολήσει αυτή την ιστορία χαρακτηρίζοντας την πλαστή .
Το Οικόσημο του Καρδινάλιου Rampolla
Αυτός λοιπόν ο μυστηριώδης Καρδινάλιος ο οποίος ήταν Τέκτονας και είχε ως όραμα την επανένωση των Εκκλησιών ήταν ο Mariano Rampolla del Tindaro (1843-1913). Γεννήθηκε στο Polizzi της Σικελίας. Μετά από σπουδές του στο κολλέγιο Capranic της Ρώμης και στο Εκκλησιαστικό Κολλέγιο , όπου σπούδασε με Παπική διαταγή Διπλωματία, διορίζετε το 1875 σύμβουλος στη Μαδρίτη. Δύο χρόνια αργότερα ο Rampolla ανακλήθηκε στη Ρώμη και διορίστηκε Γραμματέας Εκκλησιαστικών Υποθέσεων και συγκεκριμένα στις Ανατολικές Υποθέσεις. Στα 1885 ξαναστέλνεται στην Μαδρίτη και το 1887 γίνεται Καρδινάλιος. Επιστρέφοντας στη Ρώμη το 1887 γίνεται Γραμματέας του Κράτους του Βατικανό.
Ο Rampolla θεωρείται ανοιχτό μυαλό από πολλούς, απαλλαγμένος από προκαταλήψεις και φαίνετε να επιφέρει μια αλλαγή στη γενική πολιτική του Εκκλησιαστικού Κράτους. Μέσα σε μια τεταμένη κατάσταση στην Ευρώπη κατά μεσοίς εντάσεων και πολέμων ο Καρδινάλιος Rampolla προσπαθεί να φέρει κοντά και πετυχαίνει να αποκαταστήσει τις σχέσεις μεταξύ Βατικανού και Γερμανίας. Η Ευρώπη όμως εκείνη την περίοδο κάθεται πραγματικά επάνω σε μια πυριτιδαποθήκη. Ο Βίσμαρκ κάνει μια τριπλή συμμαχία μεταξύ Γερμανίας- Αυστρίας – Ιταλίας εναντίων Γαλλίας . Η Γαλλία με τη σειρά της συμμαχεί με την Ρωσία. Δικαιολογημένα ή όχι ο Rampolla θεωρείται υπεύθυνός αυτής της προσέγγισης λόγω των στενών σχέσεων που έχει αναπτύξει με τους Σλάβους Καθολικούς Κροατίας, Βοημίας κτλ.
Μέσα σ’ αυτή τη δίνη των γεγονότων ο Rampolla κατηγορείται από διάφορες φωνές ότι είναι Τέκτονας.
Παπας Πιος XI
Εν τω μεταξύ το Βατικανό είχε ενημερωθεί για τον Τεκτονισμό και είχε προχωρήσει στην καταδίκη της αδελφότητας από το 1738. Αυτή η καταδίκη ενισχύθηκε από όλους τους Πάπες με αποκορύφωμα την εγκύκλιο Humanum Genus του 1884. Μάλιστα την περίοδο εκείνη έχουν ενημέρωση εκ των έσω αφού έχουν κατασχεθεί με διαταγή του Βατικανό Τεκτονικά έγγραφα της Στοάς Alta Ventita .
Ο Πάπας Πίος IX είχε δώσει την άδεια στον ιστορικό Jacques Crétineau-Joly (1803-1875) να δημοσιεύσει τα στοιχεία της Στοάς στο βιβλίο του The Church and the Revolution. Τον Οκτώβριο του 1884 έξι μήνες μετά την εμφάνιση του Humanum Genus με βάση τα ίδια έγγραφα πραγματοποιούνται μια σειρά από διαλέξεις στο Εδιμβούργο της Σκωτίας από τον Monsignor George . f . Dillon. Οι διαλέξεις αυτές ικανοποιούν τόσο πολύ την Παπική Εκκλησία όπου ο Πάπας Λέοντας ανέλαβε την έκδοση και διανομή αυτών των διαλέξεων με δικά του έξοδα.
Τα έγγραφα της Alta Vendita είναι αξιοσημείωτο ότι περιείχαν ένα σχέδιο το οποίο προέβλεπε την κατάλυση της Καθολικής Εκκλησίας , ένα σχέδιο το οποίο όπως αναφέρονταν χαρακτηριστικά ήταν μακρόπνοο και μπορούσε να χρειαστεί για την υλοποίησή του ακόμη και έναν αιώνα. ΄΄ Ως συνεχιστές του Βολταίρου και της Γαλλικής Επανάστασης θα πρέπει να εξαφανιστεί ο Καθολικισμός και η Χριστιανική ιδέα εν γένει. Το έργο αυτό δεν είναι δουλειά μιας ημέρας, ενός μήνα , ενός έτους. Μπορεί να διαρκέσει και έναν αιώνα. Αλλά στις τάξεις μας ο στρατιώτης μπορεί να πεθάνει αλλά ο αγώνας θα συνεχιστεί. Αυτό που θα πρέπει να περιμένουμε , όπως οι Εβραίοι καρτερούν την έλευση ενός Μεσσία , είναι η έλευση ενός Πάπα που να καλύπτει τις ανάγκες και τις προσδοκίες μας. Θα προβάλει για λογαριασμό μας μια φήμη ότι ήμαστε καλοί πατριώτες και καλοί χριστιανοί. Αυτή η φήμη θα μας δώσει προσβάσεις σε δόγματα , μοναστήρια και σε θέσεις κληρικών. Σε λίγα χρόνια μ’ αυτήν τη δυναμική θα ανέλθουμε ιεραρχικά, μέλη μας θα αποτελέσουν το συμβούλιο του ηγεμόνα και τέλος θα κληθούμε να επιλέξουμε Ποντίφικα΄΄(1).
Σ’ αυτό το πλαίσιο αλλαγών, επαναστάσεων που ξεπηδούσαν από τις Τεκτονικές Στοές ο Τεκτονισμός χαρακτηρίζεται από τον Πάπα Πιο IX <<Synagogue Of Satan>> και από τον Πάπα Λέοντα XIII εκδίδεται η φοβερή εγκύκλιος εναντίον της Αδελφότητας. Δεν θα διστάσει μάλιστα ακόμη και τον δικό του γραμματέα, αυτόν που βρίσκονταν τόσο κοντά του να τον κατηγορήσει ότι ανήκει σ’ αυτήν την <<διαβολική>> οργάνωση.
Έτσι φθάνουμε στις 20 Ιουλίου του 1903 όπου έρχεται ένα γεγονός που θα επισπεύσει την εξέλιξη των γεγονότων. Πεθαίνει ο Πάπας Λέοντας XIII και το Κονκλάβιο ξεκινά τις εργασίες για την ανάδηξη του νέου Πάπα. Ο Καρδινάλιος Rampola έρχεται πρώτος στην ψηφοφορία και όλοι είναι έτοιμοι να ανακοινώσουν το σημαντικό αυτό γεγονός. Και τότε λαμβάνει χώρα ένα από τα πιο μυστήρια περιστατικά της Καθολικής Εκκλησιαστικής Ιστορίας. Ο Καρδινάλιος Jan Puzxma , Επίσκοπος Κρακοβίας όπου εκείνη την περίοδο βρίσκονταν στα όρια της Αυστριακής Αυτοκρατορίας διακόπτει την συνεδρία και κάνει την παρακάτω δήλωση ΄΄ Με την εξουσιοδότηση του Αυτοκράτορα της Αυστρίας και Βασιλιά της Ουγγαρίας, κάνοντας χρήση του αρχαίου δικαιώματος και προνομίου ασκώ Veto αποκλεισμού στον Καρδινάλιο Mariano Rampolla del Tindaro ΄΄(2). Το Veto αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Παπικό θρόνο να καταλάβει ο δεύτερος τη κατάταξη στην ψηφοφορία Καρδινάλιος Giuseppe Melchior Καρδινάλιος Βιέννης.
Giuseppe Melchior Pope Pio X
Ποιοί ήταν όμως οι πραγματικοί λόγοι αποκλεισμού του Rampolla; Ήταν παιχνίδι εξουσίας από την πλευρά της Αυστρίας ή μήπως μια κίνηση προκειμένου να εμποδιστεί η άνοδος στον Παπικό θρόνο ενός Τέκτονα; Μάλλον πρέπει να ήταν το δεύτερο και αυτό καταμαρτυρείται από την παρακάτω πληροφορία.
Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων θα παίξει ο Monsignor Ernest Jouin (1844-1932) ένας αδιάλλακτος εχθρός του Τεκτονισμού. Ήταν Αποστολικός Πρωτονοτάριος στην ενορία του Αγίου Αυγουστίνου στο Παρίσι. Το 1913 ίδρυσε το σύνδεσμο των Γάλλων Καθολικών (Leaque of French Catholics) για την Πατριωτική και Κοινωνική άμυνα. To Μάρτη του 1918 ιδρύει το περιοδικό International Des Societes (Διεθνής Επισκόπηση των Μυστικών Κοινωνιών) με την έγκριση της Αγ. Έδρας. Ο Jouin καθιέρωσε και τον όρο Εβραιομασόνος. Σε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Πάπα Πιο XI παροτρύνετε να συνεχίσει τον αγώνα του κατά του Τεκτονισμού. Το ίδιο έπραξε και ο Πάπας Βενέδικτος XV, Έτσι το 1918 λαμβάνει μια επιστολή από τον Παπικό Γραμματέα Καρδινάλιο Gasprarri όπου αναφέρει ΄΄ Η Αυτού Αγιότητα σας συγχαίρει και σας ενθαρρύνει να συνεχίσετε την προσπάθεια σας η οποία είναι σημαντική για την ενημέρωση των πιστών και την προστασία τους απέναντι στις δυνάμεις που αποσκοπούν στην καταστροφή της εκκλησίας και της κοινωνίας.Λέγεται λοιπόν ότι ο ικανότατος αυτός άνθρωπος είχε ενημερώσει προσωπικά των Αυτοκράτορα της Αυστρίας προκειμένου να ασκηθεί Veto στην εκλογή του Rampolla δίνοντας του στοιχεία που αποδείκνυαν τη συμμετοχή του Καρδιναλίου στον Ελευθεροτεκτονισμό και μάλιστα , πάντα με τα λεγόμενα του , στις ανώτερες κλίμακες του OTO (Ordo Templi Orientis)
Δημόδοκος
Βιβλιογραφία – Παραπομπές - Πηγές
1) Permanent Instruction of the Alta Vendita: A Masonic Blueprint for the Subversion of The Catholic Church, for the most concise summary of these and other passages with a brilliant historical commentary.
2) Yves Chiron, Saint Pius X: Restorer of the Church, p. 122.
-) http://www.30giorni.it/us/articolo_stampa.asp?id=10413
-) http://www.cfnews.org