ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ

السبت، 10 مارس 2012

Συνέντευξη του Αν. Μεγ. Διδασκάλου της Μεγάλης Ανατολής της Ελλάδος ΟΡΦΕΥΣ - Δημοσθένη Δημόπουλου


Σήμερα έχουμε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενούμε την συνέντευξη που έδωσε στο Ελληνικό Πρακτορείο Τεκτονικών Ειδήσεων και στο blog Tektonismos ο Αν. Μεγάλος Διδάσκαλος της Μεγάλης Ανατολής της Ελλάδος <<ΟΡΦΕΥΣ>> αδ. Δημοσθένης Δημόπουλος.

Ο αδ Δημόπουλος , ένας Τέκτονας με πολλά χρόνια <<υπηρεσίας>> στην αδελφότητα και βαθιά γνώση του Τεκτονισμού, με λόγο σαφή και ειλικρινή, χωρίς ενδοιασμούς και σκοπιμότητες , δίνει απαντήσεις που θα συζητηθούν.

Επίσης θα ήταν παράληψη να μην πω ότι ο αδελφός Δημοσθένης υπήρξε πηγή έμπνευσης για εμένα ώστε να ξεκινήσω αυτήν την δικτυακή πύλη επικοινωνίας την οποία αγκαλιάσατε από την πρώτη στιγμή. Για το λόγω αυτό θα ήθελα δημοσίως να τον ευχαριστήσω .

Ερ. Αν. Μεγ. Διδάσκαλε: Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που μυηθήκατε στον Τεκτονισμό;
 
Εισήλθα στην Ελευθεροτεκτονική αδελφότητα πριν 36 χρόνια.

Ερ.Μιλήστε μας λίγο για την πορεία σας όλα αυτά τα χρόνια.

Είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι με υπέροχους συντρόφους και με πλούτο εμπειριών. Ένας κοινός αγώνας για να γίνουμε καλύτεροι, να προσφέρουμε στους γύρω μας και να ζήσουμε ευτυχισμένοι όλοι μαζί.

Βρέθηκα κοντά σε ωραίους ανθρώπους, προσωπικότητες, οραματιστές και δημιουργούς ενός καλλίτερου κόσμου, ανθρώπους, που δίδαξαν έμπρακτα, ότι ο η ζωή μας αποκτά νόημα και αξία όταν είναι συλλογική δημιουργία, συνεχής προσφορά στον συνάνθρωπο, υπέρβαση του καθημερινού και του εφήμερου, ένα άλμα στο όνειρο για την ελευθερία, την ισότητα, την αδελφότητα.

Με αυτές τις αρχές εργάσθηκα και είχα την ικανοποίηση να δω τα αποτελέσματα της δουλειάς μου να πιάνουν τόπο.

Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και να δουλέψω πολλούς Τεκτονικούς τύπους και παραδόσεις. Από τον Αιγυπτιακό μέχρι τον Αναθεωρημένο Σκωτικό. Ιδιαίτερα δούλεψα πάνω στον Τύπο της Υόρκης και στην Αγγλική παράδοση από τότε που ιδρύθηκε η ΕΜΣΤΕ.

Δείξαμε στους Έλληνες Τέκτονες ότι ο Ελευθεροτεκτονισμός έχει πολλές όμορφες όψεις και τους κατευθύναμε στο βγουν από την απομόνωση και να ανταλλάξουν εμπειρίες με τους Τέκτονες άλλων χωρών.

Συμβάλλαμε στο να βγει ο Ελληνικός Τεκτονισμός και οι Τέκτονες στο μέλλον του διαδικτύου και να τους φέρουμε σε στενή επαφή τόσο αναμεταξύ τους όσο και με την κοινωνία.

Με μεγάλη συγκίνηση είδα πρόσφατα Έλληνες και Ελληνίδες Ελευθεροτέκτονες, από διάφορες Τεκτονικές οργανώσεις ενωμένους, να διαδηλώνουν ειρηνικά σε πολιτικές συγκεντρώσεις και να αγωνίζονται για ένα καλύτερο κόσμο. Είναι θετικά, πολλαπλά και προς πάσα κατεύθυνση τα μηνύματα μιας τέτοιας κίνησης.

Αυτά στο παρελθόν ήταν αδιανόητα.

Σπάσαμε την μονολιθικότητα και συγκρουσθήκαμε με τα καταστημένα, που ήθελαν τον Ελληνικό Τεκτονισμό απαξιωμένο και εσωστρεφή, απομονωμένο και μακριά από την Ελληνική και την παγκόσμια κοινωνία.

Ταράξαμε τα νερά που λίμναζαν και δημιουργήσαμε προβληματισμούς και νέες προοπτικές για τον Ελληνικό Τεκτονισμό και τον ρόλο του.

Το βέβαιο είναι ότι δεν μείναμε άβουλοι θεατές, ούτε συρθήκαμε στην εύκολη πεπατημένη.

Ερ. Κοιτάζοντας πίσω και κάνοντας έναν πρόχειρο απολογισμό θα λέγατε ότι το πρόσημο για εσάς , μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησης με τον Τεκτονισμό , είναι θετικό ή αρνητικό;

Όπως αντιλαμβάνεστε από τα παραπάνω ο μέχρι τώρα απολογισμός είναι θετικός.

Υπήρξαν βέβαια και τα αρνητικά μεγέθη, τα μαύρα τετράγωνα του μωσαικού δαπέδου, αδυναμίες, δυσκολίες, ατυχίες η αστοχίες.

Θα μπορούσα ίσως να δημιουργήσω και να προσφέρω περισσότερα και καλύτερα.

Έπρεπε να είμαι πιο κοντά σ’ αυτούς που πονούσαν η δοκιμάζονταν. Ελπίζω να έχω στο μέλλον αυτή την ευλογία.

Ερ. Η χώρα μας σήμερα περνά ίσως την δυσκολότερη φάση της νεότερης ιστορίας της. Πιστεύετε ότι μέσα σε αυτό το δυσχερές περιβάλλον ο Τεκτονισμός μπορεί να αποτελέσει στήριγμα για τον Έλληνα και να βοηθήσει στον επαναπροσδιορισμό αρχών και αξιών που κατά γενική ομολογία έχουν εκφυλιστεί; Μπορεί να συμβάλει στην επαναδόμηση της Ελληνικής κοινωνίας;

Η χώρα και οι άνθρωποι της βιώνουν για μια ακόμη φορά μια μεγάλη δοκιμασία.

Η Ελευθεροτεκτονική είναι η τέχνη να συμβιώνουμε αλληλέγγυοι και να δημιουργούμε συλλογικά, διαχειριζόμενοι τις αντιθέσεις και τις μεταβολές, τόσο τις προερχόμενες από μας τους ίδιους όσο και τις προερχόμενες από το περιβάλλον μας.

Μας αρέσει να αμφισβητούμε και δεν εγκλωβίζουμε την κοσμοθέαση ούτε παγιδεύουμε την συνείδησή μας σε στατικότητες η σε αμετάβλητες παραδοχές.

Παρακολουθούμε απροκατάληπτα και αδογμάτιστα τον παγκόσμιο ρυθμό και προσπαθούμε να εναρμονισθούμε μ αυτόν, έχοντας αμεσότερη και πληρέστερη συνείδηση των αλλαγών και κυρίως ψυχολογική ετοιμότητα γι αυτές.

Η ιστορική συμβολή του Ελευθεροτεκτονισμού στη συγκρότηση των κοινωνιών του σύγχρονου δυτικού κόσμου είναι μεγάλη όπως και η σχετική εμπειρία.

Έχουμε τις ικανότητες και τη θέληση να συμβάλλουμε στην επαναδόμηση της Ελληνικής κοινωνίας, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη της αλληλεγγύης και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.

Ας μου επιτραπεί να σας μεταφέρω τα λόγια του Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχη μας Βασιλείου Πάτκα «Ο Τεκτονικός χώρος, αποτελούμενος από ελεύθερα σκεπτομένους πολίτες όπως ορίζουν οι βασικές αρχές του, επιδιώκει τη δράση αλλά και την ενημέρωση για τα τρέχοντα προβλήματα της κοινωνίας, που είναι η ανεργία, η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός, αλλά και θέματα διατήρησης και ενδυνάμωσης θεμελιωδών αρχών και αξιών, που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία των πολιτών, την εμπέδωση της Κοινωνίας των Πολιτών (Citoyenneté) και τη συνειδητοποίηση της αξίας της Laicité.»

Ερ. Πιστεύετε ότι ο Τέκτονας πρέπει να παίρνει θέση ανοιχτά σε όλα αυτά τα γεγονότα που βιώνει ο Έλληνας σήμερα και που καλώς η κακώς έχουν ως εφαλτήριο πολιτικές αδυναμίες και αστοχίες;

Και οι Τέκτονες και ο Τεκτονισμός πρέπει να παίρνουν θέση στα κοινωνικά και πολιτικά πράγματα. Δεν μπορεί και δεν πρέπει η πολιτική να ξεχωρίσει από την ηθική, που είναι το κύριο αντικείμενο του Τεκτονισμού.

Δεν συμμερίζομαι την υποκριτική διάκριση των «κανονικών», ότι άλλο ο τεκτονισμός και άλλο οι τέκτονες σαν άτομα και ότι ο Τεκτονισμός δεν ασχολείται με την πολιτική, ενώ οι Τέκτονες ασχολούνται.

Τον Τεκτονισμό τον κάνουν οι Τέκτονες. Τεκτονισμός χωρίς Τέκτονες δεν υπάρχει. Τεκτονισμός και Τέκτονες είναι ένα και το αυτό.

Ο Τεκτονισμός και ο Ουμανιστικός Διαφωτισμός ιστορικά και αξιακά συμπορεύθηκαν και το ίδιο θα γίνεται και στο μέλλον.

Σε αντίθεση με θέσεις που θέλουν τους ανθρώπους, γεννημένους ενόχους, φοβισμένους και δέσμιους αυθαιρέτων δογμάτων και απανθρώπων εξουσιών, η Ελευθεροτεκτονική τέχνη θέλει τους ανθρώπους να συμβιώνουν αυτεξούσιοι, χαρούμενοι και δημιουργοί της ζωής τους σε αρμονία με το περιβάλλον τους.

Οι Τέκτονες είναι άνθρωποι εξασκημένοι στην μακροχρόνια συλλογική πνευματική και ηθική εργασία και μάλιστα πολύ πάνω απ τον κοινωνικό μέσο όρο.

Αμφισβητούν τα δόγματα και ξεπερνούν τα κατεστημένα.

Μοιάζουν πολύ με αυτό που είχε πει ο Αιγύπτιος ιερέας στο Σόλωνα για τους Έλληνες. Εσαεί νεανίες.

Σέβονται την διαφορετικότητα και επιζητούν την πρόοδο και την ευτυχία για όλους.

Έχουν τις ικανότητες να πρωταγωνιστούν στα κοινά και να μην είναι βραδυπορημένοι ουραγοί.

Οφείλουν να συνεισφέρουν στην κοινωνία και να παρουσιάζουν τις θέσεις τους ξεκάθαρα, πάνω σε κάθε θέμα που την απασχολεί.

Οφείλουν άμεσα να προχωρήσουν σε συντονισμένες δράσεις ανάπτυξης της αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής. Να εργασθούν συστηματικά για την εμπέδωση και την προαγωγή των κλασσικών ανθρωπιστικών αξιών, για την παιδεία, για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον, για την ανάπτυξη και την ελευθερία του διαδικτύου, για το ελεύθερο λογισμικό και τόσα φλέγοντα θέματα.

Ερ. Υπήρξατε ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος. Γιατί αποχωρήσατε από αυτήν;

Η ερώτησή σας σχετίζεται με τη μεγάλη απαξίωση του Ελληνικού Τεκτονισμού και έτσι ας μου επιτραπεί να την σκιαγραφήσω.

Ήμουν μεταξύ των ιδρυτών της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος, που δημιουργήθηκε το 1986, από τους καλλίτερους Τέκτονες της χώρας. Αυτούς που αμφισβητούσαν κι ονειρεύονταν.

Είχαμε οραματισθεί ένα φιλελεύθερο και αδογματικό Τεκτονισμό για την κοινωνία και την πατρίδα, καινοτόμο και προοδευτικό.

Ενώ στα πρώτα χρόνια καταφέραμε πολλά, δεν καταφέραμε να τα διατηρήσουμε μέχρι σήμερα και πολλές από τις ασθένειες της παλιάς Μεγάλης Στοάς, μεταγγίσθηκαν και στην ΕΜΣΤΕ.

Αποχωρήσαμε από την πάλαι ποτε Μεγάλη Στοά της Ελλάδος γιατί είχε χάσει κάθε δεσμό με τις Τεκτονικές αξίες, με αποτέλεσμα να περάσει στο περιθώριο της Ελληνικής κοινωνίας σαν ένα γραφικό και ολοκληρωτικό μόρφωμα.

Καθώς είχε αποσυνδεθεί από τις Τεκτονικές αξίες και έργα, περιέπεσε σε γραφειοκρατική εσωστρέφεια και επειδή η κοινωνία και το κράτος την είχαν βάλει στο περιθώριο, προσπαθούσε να αντλήσει άλλοθι αναγνώρισης και νομιμοποίησης είτε λέγοντας φτηνά ψέματα για δήθεν αναγνώρισή της από το κράτος ως ίδρυμα, είτε επικαλούμενη αναγνώριση από τις Τεκτονικές δυνάμεις του εξωτερικού.

Η δουλικότητά τους σε ξένα κέντρα αποφάσεων εξοργίζει και τον πιο νηφάλιο άνθρωπο.

Επειδή τους μάλωσαν οι Άγγλοι, απεμπόλησαν τα πάντα.

Πανικόβλητοι άλλαξαν όχι μόνο τις θεμελιώδεις αρχές και τον τύπο που ακολουθούσαν πάνω από 150 χρόνια, αλλά και την ονομασία τους, τους κανονισμούς τους, ακόμη και το έτος ίδρυσης.

Το χειρότερο δε ήταν ότι απεμπόλησαν την μεγάλη πατριωτική παράδοση του Ελληνικού Τεκτονισμού.

Οι αγώνες του Ελληνικού Τεκτονισμού για την Ελευθερία είναι κορυφαίοι.

Είδα ότι πρόσφατα δημοσιεύσατε ένα ντοκουμέντο από την πατριωτική παράδοση του Ελληνικού Τεκτονισμού, το υπόμνημα των Θρακών Τεκτόνων στην υφήλιο.

Εδώ όταν οι Άγγλοι τους μάλωσαν και στη συνέχεια φύτεψαν τη Μεγάλη Στοά Της FYROM, με το όνομα της Μακεδονίας μας, ζαρώσανε απ το φόβο τους και δεν έβγαλαν κιχ.

Όταν ο Ελληνικός Τεκτονισμός έδινε τα πάντα για την Κρήτη, την Ήπειρο και τη Μακεδονία μας ούτε Άγγλους υπολόγισε, ούτε κανένα.

Δεν έχουν ούτε τον εγωισμό και την λεβεντιά του Έλληνα, ούτε την αγωνιστικότητα του Τέκτονα.

Απ’ την άλλη μεριά η ΕΜΣΤΕ, στην προσπάθειά της να πλειοδοτήσει, με τα χρόνια, κατάντησε ένα δουλικό φραντζάιζ των Άγγλων. Ακόμα και οι κανονισμοί της είναι πιστή μετάφραση των Αγγλικών και μάλιστα με την ίδια αρίθμηση.

Ναι όπως ακριβώς σας το λέω. Πρόκειται για πιστή μετάφραση. Μόνο οι προπόσεις υπέρ της Βασίλισσας λείπουν.

Και βέβαια οι Άγγλοι γελάνε και κάνουν τη δουλίτσα τους, υποστηρίζοντας τα συμφέροντα της χώρας τους.

Αν πάρετε στα χέρια σας τους κανονισμούς της ΜΣΤΕ και της ΕΜΣΤΕ θα εντυπωσιασθείτε από το πλήθος των απαγορεύσεων και των προσβολών των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Αυτό δεν είναι μόνο παράνομο, αλλά δείχνει και την αντίθεσή τους με τον Τεκτονισμό, τις ρίζες και τις αξίες του, αφού οι Τέκτονες ιστορικά είναι ταυτισμένοι με τους αγώνες για την αναγνώριση και θεσμοθέτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Καλέστε τους να τους ρωτήσετε δημόσια γι αυτά, να δούμε αν θα έρθουν και τι απαντήσεις θα δώσουν.

Για να κάνεις μια ομιλία στη στοά σου, θα πρέπει η ομιλία σου να περάσει προηγουμένως από την λογοκρισία και την έγκριση άλλων, εκτός αν δεν είσαι παρίας αλλά εκλεκτός της διοίκησης.

Στήνουν παράνομα ψευτοδικαστήρια και τιμωρούν ανθρώπους επειδή είναι μέλη και άλλων οργανώσεων η επειδή διακίνησαν ένα κείμενο αντίθετο με τις απόψεις της διοίκησης.

Για να δημοσιεύσεις κάτι για τον Τεκτονισμό η για να συμμετάσχεις σε ένα κοινωνικό δίκτυο, στο διαδίκτυο και να συζητήσεις με άλλους αδ. τεκτονικά θέματα, πρέπει να σου δώσουν άδεια. Διαφορετικά κινδυνεύεις να σε διαγράψουν.

Όλα αυτά τα γράφουν στους κανονισμούς και στα πιο επίσημα έγγραφά τους.

Είναι αντιτεκτονικές επινοήσεις αρρωστημένων εγκεφάλων και αποκρουστικός ολοκληρωτισμός.

Τα Ευρωπαικά Δικαστήρια αλλά και η Ελληνική Δικαιοσύνη, με σειρά αποφάσεών τους, καταδίκασαν αυτές τις παρανομίες.

Ένας Βολταίρος σήμερα θα διαγραφόταν παραχρήμα, από την ΜΣΤΕ η την ΕΜΣΤΕ.

Και επειδή δεν είμαι Βολταίρος, απλά αποχώρησα, όπως και χιλιάδες άλλοι άνθρωποι, τα τελευταία χρόνια.

Όταν έχεις γίνει Ελευθεροτέκτονας για να βιώσεις έστω και ίχνος από τα οράματα και τα έργα των μεγάλων δημιουργών και των προοδευτικών ανθρώπων, για να ασκηθείς στην Ελευθερία και την αλληλεγγύη, είναι αδύνατο να μεταβληθείς σε ακροατή εκθέσεων δημοτικού σχολείου και καταθέτη στεφάνων η σε ένα ετεροκαθοριζόμενο ον που άλλοι θα του υπαγορεύουν αν θα μιλήσει η τι θα πει.

Ερ.Τι είναι αυτό που σας οδήγησε στο πλευρό του Μεγάλου Διδασκάλου της Μεγάλης Ανατολής ΟΡΦΕΥΣ αδ. Στέφανου Παϊπέτη;

Ο Μ.Δ. καθηγητής Στέφανος Παιπέτης είναι ένας πνευματικός δημιουργός, που γνώρισα πριν από 30 χρόνια στο περίφημο τότε Τάγμα της Υόρκης, μαζί με άλλους εκλεκτούς Ελευθεροτέκτονες δημιουργούς, όπως τους Στάθη Λιακόπουλο, Κωστή Μπάλλα, Χρύσανθο Κατσικόπουλο κλπ.

Ο Παιπέτης είναι μπρίλιαντ. Εχει πλούσιο πνευματικό και συγγραφικό έργο. Είναι από τις κορυφές στην Επιστήμη και στον Ελευθεροτεκτονισμό.

Το κυριότερο είναι ότι έχει χιούμορ .

Είναι απόλαυση να βρίσκεσαι κοντά του.

Πάντα φεύγεις νέος, σοφότερος και με μια συνταγή απολαυστικής μακαρονάδας στην τσέπη.

Από το 2007 και με τη βοήθεια εκλεκτών αδελφών δημιούργησα το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ FORUM.

Η επιτυχία του στο διαδίκτυο, έκανε πολλούς αδελφούς να με παροτρύνουν να ηγηθώ μιας νέας τεκτονικής προσπάθειας.

Όμως μας είχε προλάβει όλους ο Βασίλειος Πάτκας.

Όσο οι «κανονικοί και αναγνωρισμένοι» είχαν παραδοθεί στην απομόνωση, διαλογιζόμενοι επί του μεγάλου έργου της ερμηνείας των κανόνων του Άντερσον και της αναβάθμισής της, κατά τις εικαζόμενες βουλές του τάδε Άγγλου μαρκησίου, ο Βασίλειος Πάτκας και οι συνεργάτες του δούλευαν σεμνά και διακριτικά, πάνω στις αρχές του φιλελεύθερου και αδογματικού Τεκτονισμού, που δεν συμμερίζεται, μεταξύ άλλων, την έμπρακτη θέση των «κανονικών» ότι η γυναίκα μπορεί και να μην ανήκει στο ανθρώπινο είδος.

Αν μάλιστα έχεις και κόρη, όπως εγώ, τέτοιες «αιρετικές» απόψεις, σαν του Πάτκα, σε συγκινούν.

Δημιούργησαν μια παγκόσμια φιλελεύθερη και αδογματική Τεκτονική οργάνωση με το όνομα «ΔΕΛΦΟΙ» και με την παγκοσμιότητα του Τεκτονισμού μεταφέρουν το μήνυμα που λέγεται Ελλάδα, σε κάθε γωνιά της γης.

Πριν λίγες μέρες ιδρύθηκε μια στοά των Δελφών, με το όνομα Απόλλων, στο Τέξας των ΗΠΑ. Έχω περάσει από κει και αρκετοί Τεξανοί δεν ξέρουν καν που βρίσκεται η Ελλάδα.

Τώρα αυτοί θα μάθουν πολλά για την Ελλάδα, αλλά και εμείς για το Τέξας.

Η οντότητα και η δουλειά τους αναγνωρίσθηκε τόσο από πλήθος Τεκτονικών δυνάμεων όσο και από την Ευρωπαική Ένωση, σε όργανα της οποίας συμμετέχουν δημιουργικά. Πέτυχαν ότι δεν μπόρεσαν να πετύχουν άλλοι εδώ και εκατόν πενήντα χρόνια.

Το έργο των «ΔΕΛΦΩΝ» είναι μεγαλοφυές, έχει μεγάλες προοπτικές και συγκινεί κάθε Έλληνα Ελευθεροτέκτονα.

Ο Παιπέτης και οι Τέκτονες που ήσαν κοντά του μπόρεσαν να ξεπεράσουν τον ιδρυματισμό και τις προκαταλήψεις της Συντηρητικής Τεκτονικής παράδοσης, που αργοσβήνει στο περιθώριο της κοινωνίας και να συμπράξουν με τις προοδευτικές τεκτονικές δυνάμεις που θέλουν να ζήσουν μέσα στην κοινωνία για τους ανθρώπους.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Ο ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΕΚΤΟΝΕΣ.

Όταν λοιπόν είδα τον Πάτκα και τον Παιπέτη μαζί, ζήλεψα και αποφάσισα να αφήσω το «τσιφλίκι μου» και να δουλέψω κοντά τους, δίνοντας ταυτόχρονα και ένα μήνυμα στις άλλες Τεκτονικές δυνάμεις και τους Έλληνες Τέκτονες. Να έλθουν και να δουλέψουν κοντά μας για την Ελλάδα και τον Τεκτονισμό σ’ όλο τον κόσμο. Το μήνυμα αυτό είχε ανταπόκριση που μεγαλώνει συνεχώς.

Ερ.Πείτε μας λίγα λόγια για την Μεγάλη Ανατολή ΟΡΦΕΥΣ.

Όταν συναντήθηκα με τον Πάτκα και τον Παιπέτη για να συζητήσουμε για την ίδρυση της Μεγάλης Ανατολής της Ελλάδος ‘ΟΡΦΕΥΣ’, υπό το Ύπατο Συμβούλιο του Διεθνούς Τεκτονικού Τάγματος ΔΕΛΦΟΙ, ήμουν επιφυλακτικός, πιστεύοντας ότι δεν θα συμμερίζονταν τις αντιλήψεις μου για τα Τεκτονικά πράγματα.

Δοκίμασα ευχάριστη έκπληξη όταν μου είπαν ότι ήθελαν μια νέα Μεγ. Στοά πολύ πιο φιλελεύθερη απ ότι ζητούσα.

Η Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος ‘ΟΡΦΕΥΣ’ αποτελείται από Στοές που τα μέλη τους αποφασίζουν για τα πάντα. Αν θα είναι αμιγώς ανδρικές η γυναικείες η μικτές, αν θα ακολουθούν τον Αγγλικό τύπο, τον Σκωτικό η οποιοδήποτε άλλο κλπ. Σεβόμαστε τα συνταγματικά δικαιώματα των μελών μας, που είναι απολύτως ελεύθερα να μιλούν για οτιδήποτε, χωρίς την προηγούμενη άδεια κανενός και να συμμετέχουν και σ΄όποια άλλη οργάνωση, Τεκτονική η μη, επιθυμούν.

Άνθρωποι με προκαταλήψεις, με δουλικό φρόνημα η πρόθυμοι να αδιαφορήσουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα και να υποστούν απαξιώσεις, δεν είναι κατάλληλοι για Ελευθεροτέκτονες.

Ερ. Πως θα βλέπατε τη δημιουργία μιας Ομοσπονδίας των Ελληνικών Τεκτονικών Δυνάμεων όπου όλες οι Δυνάμεις του τόπου μας θα αλληλοαναγνωρίζονταν κρατώντας η κάθε μια τα ιδιαίτερά της χαρακτηριστικά;

Εδώ και πολλά χρόνια έχω εργασθεί για την υλοποίηση της παραπάνω ιδέας, που θα μας απαλλάξει από τη την εσωστρέφεια και θ’ απελευθερώσει πολύτιμες δημιουργικές δυνάμεις, δίνοντας παιδευτικό πρότυπο, στην ταλαιπωρημένη από την χωριστικότητα Ελληνική κοινωνία.

Δυστυχώς παρ΄όλο ότι αυτό είναι κάτι που θέλει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελευθεροτεκτόνων και το έχει άμεση ανάγκη η κοινωνία μας, το εμποδίζουν οι καθ΄εξιν αρχολίπαροι, που θέλουν να διατηρήσουν τα τσιφλίκια και τα μαντριά τους, ψελλίζοντας διάφορες αστείες δικαιολογίες περί διαφυλάξεως της «κανονικότητας και των οριοθεσίων».

Αγνοούν φαίνεται ότι ιστορικά και αξιακά ο Ελευθεροτεκτονισμός είναι αμφισβήτηση και υπέρβαση του κανονικού και του κατεστημένου.

Λησμόνησαν τους αγώνες των Ελευθεροτεκτόνων ενάντια στις κανονικότητες και στα οριοθέσια Χιλιετιών.

Όμως εμείς αυτούς θαυμάζαμε και για να συνεχίσουμε το έργο τους, με προσπάθειες προόδου και υπέρβασης, γίναμε Ελευθεροτέκτονες και όχι για να παριστάνουμε το πειθήνιο ακροατήριο του κάθε φασιστικού μορφώματος.

Πρέπει να γίνει άμεσα ένας φορέας συντονισμού των κοινών δράσεων όλων των Τεκτονικών δυνάμεων, χάριν τουλάχιστον των κρισίμων στιγμών που περνάει ο λαός και η πατρίδα μας και σας παρακαλώ να συμβάλετε σ’ αυτό.



Ερ. Γιατί πιστεύετε ότι η Ελληνική κοινωνία ακόμη και σήμερα αντιμετωπίζει με καχυποψία τον Τεκτονισμό; Πιστεύετε ότι φέρουν ευθύνη για αυτό και οι Τέκτονες;

Πολλοί είναι οι λόγοι για την καχυποψία αυτή.

Ο σημαντικότερος είναι ότι στην Ελλάδα δεν είχαμε την ανάλογη εμπειρία αυτού, που ιστορικά ονομάσθηκε Ευρωπαικός διαφωτισμός και των επιδράσεών του στον πολιτισμό και στην κοινωνία.

Δυστυχώς στην Ελλάδα η Εκκλησία εμπόδισε την ανάπτυξη και του Διαφωτισμού και του Τεκτονισμού, με ολέθρια αποτελέσματα για την σύγχρονη Ελληνική κοινωνία και ιδίως στην παιδεία και στους πολιτειακούς θεσμούς, που τα βιώνουμε και σήμερα.

Αντέδρασε με βιαιότητα στον Ελευθεροτεκτονισμό για τους ίδιους λόγους που αντέδρασε στον διαφωτισμό, απ τον οποίο εμπνέονται οι Ελευθεροτέκτονες.

Η εκκλησία αντιμετώπισε αρνητικά οποιαδήποτε αμφισβήτηση του ρόλου και των εξουσιών, που της ανάθεσαν οι αυτοκράτορες, σεβάσθηκαν οι Σουλτάνοι και φοβήθηκαν οι σύγχρονοι ηγέτες.

Υπηρέτησε το Καισαροπαπικό ιδεώδες με αποτέλεσμα να χάσει και η ίδια.

Οι κατηγορίες της Εκκλησίας ήσαν αστείες και αντέγραφαν μονότονα τις αντίστοιχες της Ρωμαιοκαθολικής του 18 και 19 αιώνα.

Δεν είχε λόγο να επιδοθεί σε τέτοια καταδίωξη, αφού οι Έλληνες Τέκτονες έχουν μεγάλο σεβασμό στη θρησκεία και τις παραδόσεις των πατέρων τους. Είναι συνειδητοποιημένοι και καλοί Χριστιανοί και δεν υιοθέτησαν τις ακραίες όψεις του διαφωτισμού για την Θρησκεία και την Εκκλησία. Δεν είναι αντικληρικαλιστές. Το αντίθετο μάλιστα. Παρά την πίκρα τους από την άδικη στάση της, στήριξαν την Εκκλησία. Μέχρι χθες δίσταζαν να μιλήσουν για εκκοσμίκευση, όταν τα σύγχρονα κράτη αλλά και η Τουρκία έχουν λύσει αυτά τα θέματα εδώ και εκατό χρόνια.

Απ’ την άλλη η Εκκλησία βρήκε στο Τεκτονισμό ένα «σκιάχτρο», ένα εύκολο τρόπο να συσπειρώνει και να ικανοποιεί τα μέλη της, αφού δεν μπορούσε να το επιτύχει με ουσιαστικές δραστηριότητες Επίσης έτσι μπορούσε να διαχειρίζεται ευκολότερα τους δυσάρεστους, εσωτερικούς και εξωτερικούς.

Όλες αυτές οι κατηγορίες αν και αποδείχθηκαν αβάσιμες και από το χρόνο, έπιασαν τόπο και ρίζωσαν σε κοινωνικούς χώρους όπου υπάρχει αμάθεια η φανατισμός.

Αλλά και εμείς οι ίδιοι οι Τέκτονες είχαμε μια αναιμική και δειλή στάση απέναντι σ’ αυτές τις επιθέσεις, φοβισμένοι από το γεγονός της μεγάλης διαπλοκής της Εκκλησίας με τους εκπροσώπους των πολιτειακών θεσμών, που συνήθως συγκατένευαν στα κελεύσματά της.

Το χειρότερο ήταν ότι δεν αναδείξαμε το μεγάλο Εθνικό και κοινωνικό έργο του Τεκτονισμού και των Τεκτόνων. Περιορισθήκαμε στο να καταθέτουμε στεφάνια σε αγάλματα και να κάνουμε φιλολογικές εσπερίδες.

Πόσα γνωρίζουν οι νέοι μας για τους Έλληνες και Φιλέλληνες Τέκτονες αγωνιστές της Ελευθερίας και της κοινωνικής προόδου της πατρίδας, για την Φιλική Εταιρεία, τον Κολοκοτρώνη, τον Ρώμα, τον Σανταρόζα, τον Βύρωνα, τους Υψηλάντες, τους ηγέτες του Μακεδονικού και Κρητικού αγώνα. Τον Ίωνα Δραγούμη, τον Παύλο Μελά, τον Τσόντο Βάρδα, τον Ναύαρχο Βότση, τον Δρακούλη, τον Βενιζέλο, τον Παπαναστασίου, τον Σαράτση με το παρθεναγωγείο και το πρώτο εργατικό κέντρο στο Βόλο, τον Μεταξά και τον Καρβούνη, η την Αντικαρκινική εταιρεία.

Γιατί ανεχόμαστε ακόμα να δηλητηριάζονται τα παιδιά μας με τις αποκρουστικές ανοησίες του κάθε φανατικού, που περιέχονται στα βιβλία των θρησκευτικών των δημόσιων σχολείων.

Κάναμε τόσες Στοές και ούτε σε μία δεν δώσαμε το όνομα του Ελευθεροτέκτονα Αγίου και Εθνομάρτυρα Χρυσόστομου Σμύρνης η άλλου τέκτονα απ’ τους Μεγάλους της Χριστιανοσύνης.

Ερ. Τον τελευταίο καιρό και καταμεσής της κρίσης φαίνεται να αναπτύσσεται μια αντιτεκτονική τάση. Σας προβληματίζει αυτή η εξέλιξη;

Με προβληματίζει και με ανησυχεί ιδιαίτερα ο αυξανόμενος αντιτεκτονισμός, όπως και ο ρατσισμός κάθε είδους, ιδίως σε μεταβατικές η περιόδους κρίσεων, όπως αυτή που ζούμε, γιατί η ιστορική εμπειρία μου θυμίζει, ότι και στο παρελθόν και σε ανάλογες συνθήκες ο Τεκτονισμός χρησιμοποιήθηκε σαν εξιλαστήριο θύμα.

Ο ρατσισμός δείχνει μεγάλο φόβο και άγνοια.

Δείχνει ότι οι άνθρωποι προσπαθούν να περισώσουν και να προστατεύσουν ότι είναι οικείο και αντιμετωπίζουν με υποψία και επιθετικότητα ότι δεν είναι οικείο.

Κλείνονται στους εαυτούς τους. Χάνουν την συνείδηση της αρμονίας δια των αντιθέτων και της ενότητας των πάντων και από την ευδαιμονία της αθανασίας της συλλογικότητας περνούν στη φοβία της θνητότητας του εγώ.

Και αυτό το φόβο, όπως και τις άλλες ανθρώπινες αδυναμίες, είναι εύκολο να διαχειρισθούν οι δεσμοφύλακες πνευμάτων και ψυχών και τα επιτελεία τους, με ολέθρια αποτελέσματα.

Πρέπει να αντιδράσουμε με όλες μας τις δυνάμεις και όχι να καθόμαστε ζαρωμένοι στη γωνιά μας.

Ο Ελευθεροτεκτονισμός είναι θαυμάσιος και πρέπει να τον παρουσιάσουμε στην κοινωνία και να ζητήσουμε την συμπαράστασή της.


Ερ.Πως βλέπετε τον Ελληνικό Τεκτονισμό στο μέλλον;

Ο Τεκτονισμός και η κοινωνία βαδίζουν μαζί.

Το μέλλον ανήκει σ αυτούς που το οραματίζονται και εργάζονται γι αυτό

Οι παγκόσμιες αλλαγές και οι δοκιμασίες του λαού μας, θα του προσφέρουν οράματα, αγώνες, δύναμη και σοφία.

Πολλές ευαίσθητες κι ελεύθερες, προαιώνια νέες κι Ελληνικές ψυχές θα εργασθούν για τα Τεκτονικά και για τα πανανθρώπινα ιδανικά.

Το νέο μεγάλο εργαλείο του διαδικτύου, της ελεύθερης επικοινωνίας και της άμεσης διάδοσης της πληροφορίας θα δώσει στους ανθρώπους νέες προοπτικές και σημαντικές δυνατότητες για μεγαλύτερη γνώση, αλληλοκατανόηση και συμπόνια. Για πρόοδο, ελευθερία και αλληλεγγύη.

Οι μεταβολές θα είναι ταχύτατες και μεγάλες και οι Ελευθεροτέκτονες είναι πανέτοιμοι.


Ερ. Τι θα λέγατε στους νέους και στις νέες που θα ήθελαν να εισέλθουν στην αδελφότητα;

Η συμμετοχή στις Τεκτονικές εργασίες είναι απ τους ελάχιστους τρόπους, με τους οποίους μπορείς να παραμείνεις νέος μέχρι τα βαθειά γεράματα.

Να έλθουν και να μας μυήσουν στα όνειρά τους. Να λαχταρήσουμε με τις ελπίδες τους και να αντιμετωπίσουμε μαζί τους φόβους και τις απαντοχές τους. Να μας δείξουν τα νέα εργαλεία σκέψης, τα νέα τυπικά συμμετοχής και τους νέους κώδικες αλληλεγγύης. Και μεις υποσχόμαστε ότι θα εργασθούμε ενωμένοι μαζί τους, με το μεράκι και τη φροντίδα των πατέρων μας και θα κάνουμε αυτό που κάναμε πάντα. Τη δημιουργία του νέου.


Ερ.Θα ήθελα να κλείσουμε αυτή τη συνέντευξη με μια ευχή για το μέλλον της πατρίδας και του Ελληνικού Τεκτονισμού.

Στον Ελληνικό Τεκτονισμό εύχομαι περισσότερο θάρρος και τόλμη ώστε να φανεί αντάξιος της ιστορίας του και να πρωτοπορεί δημιουργικά, για το καλό των ανθρώπων.

Ανήκω σε κείνη τη γενιά που μπορεί και δακρύζει όταν ακούει τον ύμνο προς την Ελευθερία η όταν βλέπει τη γαλανόλευκη να κυματίζει σ΄αυτή την πανέμορφη γη.

Εύχομαι ο λαός μας να ζήσει χαρούμενος, με ελευθερία και αξιοπρέπεια και πάντα να μπορεί να δακρύζει γι αυτά.