(Σημ. Blog : Ανασύρουμε από το αρχείο μας και επαναδημοσιεύουμε την ανοιχτή επιστολή – απάντηση στον Ζιμπάμπουε Σεραφειμ του Υπ. Μεγ. Ταξ. αδ. Σπυρίδωνος Καμαλάκη που απεστάλη μέσα σε μια εκρηκτική πολιτικά και κοινωνικά ατμόσφαιρα για τον Αιγυπτιακό Ελληνισμό . Μια επιστολή που αποδεικνύει ότι οι Τέκτονες όχι μόνον έχουν γνώση αλλά και ουσιαστικό λόγο όταν το απαιτούν οι συνθήκες. Ελπίζουμε στις δύσκολες στιγμές που βιώνει η χώρα να ακουστεί επιτέλους ο Τεκτονικός λόγος, να εμπνεύσει και να οδηγήσει προς ένα καλύτερο αύριο την Ελληνική Κοινωνία.)
Πηγή κειμένου: www.amen.gr
Ανοικτή Επιστολή του Άρχοντα Μέγα Λογοθέτη του Αλεξανδρινού Θρόνου του Αποστόλου Μάρκου κ. Σπύρου Καμαλάκη
17 Φεβρουαρίου 2011
Τις τελευταίες εβδομάδες ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθεί με δέος τις πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο. Πολύ μεγαλύτερη ανησυχία και αγωνία αισθανόμαστε οι Αιγυπτιώτες, όσοι δηλαδή γεννηθήκαμε, ανδρωθήκαμε, σπουδάσαμε στη Νειλοχώρα και συνδεθήκαμε με αυτήν με δεσμούς ακατάλυτους, όπως εκείνοι των παιδιών με την μητέρα τους. Δεν εγκαταλείψαμε ποτέ την γενέτειρά μας. Εκεί βρίσκονται οι θήκες των προγόνων μας, εκεί βρίσκονται ακόμη τα συμφέροντα αρκετών από εμάς, εκεί βρίσκονται δικοί μας άνθρωποι. Επανερχόμαστε τακτικά στην Αίγυπτο και μετέχομε στις προσπάθειες να διατηρηθεί με νύχια και με δόντια κάθε τι ελληνικό και ορθόδοξο, να διαφυλαχτεί κυρίως ο πολιτισμός και ήθος που κοσμεί βίο αιώνων στη χώρα αυτή αρχίζοντας από τον Μ. Αλέξανδρο και φθάνοντας ώς τον διάδοχο τού Ευαγγελιστή Μάρκου, την Α.Θ.Μ. τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ.κ. Θεόδωρο τον Β΄.
Πάνω από όλα για τους Έλληνες στην Αίγυπτο βρίσκεται το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο μας, η Εκκλησία των Αλεξανδρέων, η οποία επί είκοσι τώρα αιώνες, δια πυρός και σιδήρου διαβιούσα το μεγαλύτερο διάστημα, υπερασπίζεται και διαδίδει την Ορθοδοξία στην αφρικανική ήπειρο και ταυτόχρονα με πολλούς και ποικίλους τρόπους αγωνίζεται για τους λαούς της. Στις αυλές του αποκτήσαμε τη συνείδηση της ορθόδοξης πίστης, της άρρηκτα δεμένης με τον Ελληνισμό. Δεν είναι ο χώρος εδώ για να αναφερθούμε στις παντοειδείς ευεργεσίες του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας στους πολύπαθους λαούς της Αφρικής και στους αγώνες και την αγωνία του Πατριάρχη μας για την αποτελεσματικότητα της μέχρι θυσίας εργασίας των στελεχών του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Όπως επίσης δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στις προσπάθειες του Ελληνικού Κράτους και όλως ιδιαιτέρως του Υφυπουργού των Εξωτερικών κ. Δημητρίου Δόλλη, σε συνεργασία με τους προέδρους της Κοινότητας Καΐρου κ. Χρ. Καβαλή, Αλεξανδρείας κ. Ι.Σιώκα, αλλά και του Επιτίμου Προέδρου της Ελληνικής Κοινότητος Αλεξανδρείας και Προέδρου του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού κ.Στεφάνου Ταμβάκη για την μεταφορά περίπου εκατόν πενήντα γυναικοπαίδων και γερόντων στην Ελλάδα.
Αν κάνουμε αυτήν την αναδρομή σήμερα είναι το γεγονός, ότι σε μια στιγμή, κατά την οποία η Αίγυπτος βρίσκεται σε αναταραχή και η αγωνία του Ελληνισμού όπου γης για τα δίκαια και την παράδοσή του στη γη του Νείλου αλλά και για την ίδια τη χώρα και τον αδελφό λαό της κορυφώνεται, προέκυψε, ως μη όφειλε, μία ασχημία που τάραξε τις συνειδήσεις του ποιμνίου της Εκκλησίας των Αλεξανδρέων, πολύ περισσότερο που προέρχεται από τα ίδια τα σπλάγχνα της.
Πρόκειται για μια ανοικτή επιστολή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ, η οποία λύπησε κατάκαρδα κάθε Αιγυπτιώτη, διότι προσβάλλει το πρόσωπο του Μακαριωτάτου Πατριάρχη μας, την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου και ίσως περισσότερο την αντίληψή καθενός που τηνδιάβασε. Και εξηγούμεθα.
Ο Σεβασμιώτατος κόπτεται για τις τύχες των ανθρώπων που κινδύνεψαν και κινδυνεύουν στην Αίγυπτο και ζητεί να συγκληθεί η Σύνοδος για να προσευχηθούν οι ιεράρχες του Πατριαρχείου για την ειρήνευση στη χώρα, σε ώρες που κανείς δεν μπορεί να κινηθεί προς και από τη χώρα. Προτείνει και άλλα σχετικά με προσπάθειες για την καταστολή της βίας που αποφεύγουμε να χαρακτηρίσουμε για να μην φαιδρύνουμε το λόγο μας σε ώρες τόσο σκληρές.
Αυτό που ενόχλησε περισσότερο είναι η ώρα που επέλεξε ο Σεβασμιώτατος να διαμαρτυρηθεί για την μετάθεσή του στην Ι. Μ. Ζιμπάμπουε, που πραγματοποιήθηκε προ μηνών με απόφαση της Ι. Συνόδου, για να καλυφθούν από έμπειρο πρόσωπο ανάγκες του Πατριαρχείου σε μια χώρα όπου και ο νυν Πατριάρχης κ. Θεόδωρος υπηρέτησε και όπου χρειάζεται έμπειρος ιεράρχης για να αντιμετωπίσει τα πολυάριθμα και εξαιρετικά δύσκολα προβλήματα της Ι. Μητροπόλεως Ζιμπάμπουε, από την οποία απεχώρησε ο Σεβασμιώτατος κ. Γεώργιος, για να αναλάβει τις ευθύνες του Γραφείου του Πατριαρχείου στην Αθήνα.
Αυτή η ενέργεια συνδυάστηκε από τον κ. Σεραφείμ απροσχημάτιστα με την παρουσία του Πατριάρχη Αλεξανδρείας στην Αθήνα για προκαθορισμένες από καιρό υποχρεώσεις κατά τον χρόνο της εκδήλωσης των ταραχών στην Αίγυπτο, με σκοπό να «πλήξει» κατά την άποψή του το κύρος του Πατριάρχη, όπως μαρτυρεί η ενέργειά του.
Ο Πατριάρχης μας δεν επέλεξε να παραμείνει στην Αθήνα ασφαλής αλλά ματαίως επεδίωξε με κάθε τρόπο να αναχωρήσει για την Αίγυπτο το Σάββατο 29 Ιανουαρίου, διότι όλα τα αεροδρόμια ήσαν κλειστά. Υπάρχουν πάρα πολλοί μάρτυρες της αγωνίας και των προσπαθειών του να επιστρέψει κοντά στο ποίμνιό του και τον αδελφό αιγυπτιακό λαό.
Εξάλλου εντύπωση προκαλεί η αιτίαση του κ. Σεραφείμ ότι απομακρύνθηκε από το «σπίτι» του, όπως αποκαλεί την Ι. Μητρόπολη στην οποία υπηρετούσε. Θα του θυμίζαμε την περίπτωση του αγιορείτη εκείνου μοναχού που κάθε τόσο έκαιε την καλύβη του για να μην συνδέεται με καμιά ιδιοκτησία, αλλά πιστεύουμε ότι ο κ. Σεραφείμ θα έχει ήδη αντιληφθεί το λάθος του και θα αποκαταστήσει το πρόσωπό του απέναντι στον Πατριάρχη του, την Ιερά Σύνοδο αλλά προ πάντων απέναντι στον Ελληνικό Λαό και το Ορθόδοξο Ποίμνιο της Αφρικανικής Ηπείρου, την αντίληψη των οποίων όλων ατυχώς προσέβαλε. Η Εκκλησία των Αλεξανδρέων είναι κατεξοχήν Ιεραποστολική, ένας χώρος δηλαδή όπου δεν χωρούν ιδιοτροπίες και η θέση μας δυσχερέστατη να ασχοληθούμε σε ώρες δύσκολες με μια τόσο άτυχη ενέργεια ιεράρχη της.
Σημείωση: Ο Εντιμολ.κ.Σπυρίδων Θ.Καμαλάκης είναι Μέγας Ευεργέτης-Μέγας Άρχων Λογοθέτης του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνο-Αιγυπτιακής Φιλίας και Καθηγητής ε.τ. του Κρατ. Παιδ. Πανεπιστημίου Nizhny Novgorod.
(πηγή κειμένου: Amen.gr)