Την Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018 έλαβε χώρα στο Τεκτονικό Μέγαρο Αθηνών (Ευελπίδων) εορτή με αφορμή την Εαρινή Ισημερία και την 25η Μαρτίου, στο πλαίσιο εργασιών της ειδικού σκοπού, εκπαιδευτικής και ερευνητικής Στοάς της ημετέρας Δύναμης.
Στην εορτή αντιπροσωπεύθηκε το σύνολο των Στοών της Μεγάλης Στοάς Ελλάδος του Αρχαίου & Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου, με αθρόα συμμετοχή. Η εορτή βασίσθηκε σε ιδιαίτερα γοητευτικό τυπικό, με πολλαπλή συμβολική, κυρίως για την αναγέννηση της φύσης, την αφύπνιση του ανθρώπινου πνεύματος, την ανάταση του ατόμου και της ανθρώπινης κοινωνίας, την έγερση των λαών κ.ά., που προκάλεσε συναισθήματα και σκέψεις στους συμμετέχοντες, όπως φάνηκε στο συνακόλουθο λιτό δείπνο.
Ιδιαίτερη και εκτενής αναφορά στην Εαρινή Ισημερία έγινε από τον παρευρισκόμενο Ύπατο Μεγάλο Ταξιάρχη, ο οποίος εστίασε στην ιστορική εξέλιξη της προσέγγισης του φαινομένου, στην σημασία των πολλαπλών συμβολισμών που συνδέονται με αυτό, τόσο γενικώς, όσο και για τους Τέκτονες ειδικότερα και στην Παράδοση.
Η εορτή συνεχίστηκε σε τρεις ενότητες με αντίστοιχα πονήματα ομιλίες αδελφών.
Έγινε τιμητική μνεία στον Τέκτονα λόγιο, συνθέτη και πρωτεργάτη του Φιλελληνισμού κυρίως στην Γαλλία, Κωνσταντίνο Νικολόπουλο – Αγαθόφρωνα (Σμύρνη 1786-Παρίσι 1841). Τονίσθηκε η προεπαναστατική του δράση προς τον σκοπό της πνευματικής προεργασίας της Εθνεγερσίας και ακούσθηκε σύντομη, σχετικά συμβολική, σύνθεσή του.
Εκφωνήθηκε πανηγυρικός (Ανθύπατου Μεγάλου Ταξιάρχη) για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου, εστιασμένος στην δράση και συμβολή ημεδαπών και αλλοδαπών Τεκτόνων στον αγώνα για την προεργασία και την εξέλιξη της επανάστασης και την εθνική ανεξαρτησία.
Δεδομένου ότι για τους Έλληνες η Εαρινή Ισημερία συμπίπτει όχι μόνον με την Επέτειο της Εθνεγερσίας (έκφανση του «ευαγγελισμού» της ελληνικής ανεξαρτησίας), αλλά και με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, ομιλητής παρουσίασε τις λαϊκές αντιλήψεις σχετικά με τον Ευαγγελισμό και την Άνοιξη.
Για επίλογο, ο Μέγας Διδάσκαλος, μετά από σύντομη σύνδεση της άνοιξης στην φύση με την πνευματική και κοινωνική ανάταση του ανθρώπου, μίλησε για τον φιλελευθερισμό του τεκτονισμού, εστιάζοντας τόσο στις αναφορές των θεσμικών του κειμένων, όσον και στην έμπρακτη συμμετοχή των Τεκτόνων στους εθνικοκοινωνικούς αγώνες του 18ου, 19ουκαι 20ου αιώνα, σε Ευρώπη και Αμερική και την πάλη κατά της αμάθειας, του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας, προς υλοποίηση του τεκτονικού τριπτύχου «Ελευθερία – Ισότης -Αδελφότης». Αυτή η δράση των Τεκτόνων είχε σαν αποτέλεσμα τους επανειλημμένους διωγμούς τους από μοναρχικά καταρχάς και ολοκληρωτικά κατόπιν καθεστώτα. Τόνισε τα της πνευματικής προεργασίας της ελληνικής επανάστασης του 1821, αλλά και την υποστήριξη – συμμετοχή Τεκτόνων σε όλες τις πολεμικές περιπέτειες του Έθνους, στην «Παλαιά» Ελλάδα, στην Κρήτη, στη Μακεδονία, στην Επτάνησο και όπου αλλού Έλληνες αγωνίστηκαν για την ανεξαρτησία, τα εθνικά δίκαια, την αξιοπρέπειά του ανθρώπου.
Ακολούθησε σε θερμό αδελφικό κλίμα λιτό δείπνο (Ποτήριο Αγάπης) , όπου πέραν των καθιερωμένων προπόσεων έγιναν προπόσεις στην μνήμη όσων αγωνίστηκαν για τις ιδέες, την επιστήμη και την κάθε είδους ελευθερία, στην μνήμη του προσφάτως εκλιπόντος δρ. Steven Hawking, τιμώντας την συμβολή του στην επιστήμη, τον ανθρωπισμό και τη διανόηση, και προ παντός στην μνήμη των πεσόντων στους επανειλημμένους αγώνες του Έθνους μας.
Σημειώνεται ότι τόσο το παρόν δελτίο τύπου, όσο και οι εν γένει δημοσιεύσεις μας, πέραν του προφανούς ενημερωτικού τους χαρακτήρα, γίνονται γιατί είναι ακράδαντη η πίστη μας στον μείζονα τεκτονικό σκοπό, δηλαδή την συμβολή στην βελτίωση της πνευματικότητας και του ανθρωπισμού στην κοινωνία, δια της κοινωφελούς δράσεως των Τεκτόνων εντός αυτής, που συνιστά την επιβαλλόμενη από τα θέσμια κοινωνικοποίησή τους με σεβασμό στους κανόνες εσωτερικής λειτουργίας, σε αντίθεση με κοινότοπες παρωχημένες αντιλήψεις περί δήθεν «μυστικότητας» για τις τεκτονικές δράσεις, που συνιστούν ή άγνοια της ουσίας του θεσμού, ή υστέρηση σε «στοχασμό και δράση», ή ανασφάλεια για τις «απόψεις» που εκφράζουν και την κριτική τους. Εμείς αποδείξαμε έμπρακτα ότι τιμάμε τυπικά και ουσιαστικά τον τεκτονικό θεσμό, την αδελφότητα και την κοινωνία.
Από την Μεγάλη Γραμματεία
πηγή: www.aasr-greece.gr